Texel

Texel

Redesign werd nieuw webportaal

350 nieuwe pagina’s met overzichtsteksten, 2.500 nieuwe foto’s, 100 video’s, 2.000 hyperlinks, 700 ‘lees ookjes’ en dit allemaal in het Nederlands, Engels en Duits. Wat begon als relatief bescheiden redesign mondde uit in een omvangrijk project: het nieuwe webportaal van Texel. 

Op basis van vooraf bepaalde doelstellingen is het project ingericht. Storytelling als onderdeel van de strategie maakt dat de emotie per seizoen terugkomt in de online beleving. Bezoekers kunnen zowel via mobiel als desktop het verhaal van Texel tot zich nemen. Een boeking plaatsen is kinderlijk eenvoudig, informatie over dagjes uit is altijd voorhanden.

Complexel

Juist de complexiteit van de website maakte dit project tot een geweldige uitdaging. Alle onderdelen moesten geïntegreerd onderdeel uitmaken van de website: de koppeling met TOR boekingscentrale, de social wall, de foto’s, de video’s, de chatfunctie, een API voor offline kassasysteem Vendit: het moest allemaal onder dezelfde paraplu vallen. We did it! We implementeerden ook elastic search, waarmee de duizenden pagina's snel en effectief doorzocht worden.

Naar texel.net